Systém správy dokumentov ( DMS ) je počítačový systém (alebo súbor počítačových programov) používaný na príjem, sledovanie, správu a ukladanie dokumentov a na redukciu papiera. Väčšina z nich je schopná viesť záznamy o rôznych verziách vytvorených a upravených rôznymi používateľmi (sledovanie histórie). V prípade správy digitálnych dokumentov sú tieto systémy založené na počítačových programoch. Tento výraz sa čiastočne prekrýva s koncepciami systémov na správu obsahu. Často sa považuje za súčasť systémov na správu podnikového obsahu (ECM) a súvisí s digitálnou správou aktív, zobrazovaním dokumentov, systémami pracovných tokov a systémami správy záznamov.
Integrovaný DM / Integrovaná správa dokumentov zahŕňa technológie, nástroje a metódy používané na zachytávanie, správu, ukladanie, uchovávanie, doručovanie a likvidáciu dokumentov v rámci podniku.
Softvér na správu dokumentov
Pri ukladaní informácií sa už dlho používajú papierové dokumenty. Papier však môže byť nákladný a pri nadmernom používaní zbytočný. Softvér na správu dokumentov nie je iba nástrojom, ale umožňuje používateľovi spravovať prístup, sledovať a upravovať uložené informácie. Softvér na správu dokumentov je elektronická skrinka, ktorú je možné použiť na usporiadanie všetkých papierových a digitálnych súborov. Softvér pomáha podnikom kombinovať papier s digitálnymi súbormi a ukladať ich do jedného rozbočovača, po naskenovaní a importovaní digitálnych formátov. Jednou z najdôležitejších výhod správy digitálnych dokumentov je bezpečné prostredie na ochranu všetkých dokumentov a dát.
Väčšina metód pre správu dokumentov sa venuje riešeniu v týchto oblastiach:
Ovládanie dokumentu
Vládne nariadenia vyžadujú, aby spoločnosti, ktoré pracujú v určitých odvetviach, kontrolovali dokumenty. Nedodržanie týchto nariadení môže viesť k pokutám, strate podnikania alebo poškodeniu dobrého mena firmy.
Mnoho združení a firiem zverejňuje svoje vlastné zoznamy štandardov kontroly dokumentov, ktoré sa používajú v ich konkrétnej oblasti. Dokumenty uložené v DMS poskytujú dôkazy o tom, že dokumenty sú pod kontrolou.
Dôležitými aspektmi kontroly dokumentov sú:
Komponenty DMS
Systémy na správu dokumentov bežne poskytujú možnosti ukladania a archivácie, cez distribúciu a publikovanie, vytváranie verzií, metadát a bezpečnosti, ako aj možnosti indexovania a načítania:
Publikovanie dokumentu zahŕňa postupy korektúr , kontrol , autorizácie, tlače a schvaľovania. Akékoľvek neopatrné zaobchádzanie môže mať za následok nepresnosť dokumentu.
Ostatné pokročilé formy spolupráce prebiehajú v reálnom čase a umožňujú viacerým používateľom prezerať a upravovať dokumenty súčasne.